Beskrivelse
Om denne Gin
Juniper Green Organic & Wild Gin er lavet på single estate spiritus, det vil sige at kornet kommer fra de omkringliggende marker. Markerne som bliver brugt har været økologisk certificeret i 35 år. Juniper Green bruger FairWild enebær, økologiske enebær plukket i Bulgarien. FairWild er en garanti for at arbejderne bliver betalt korrekt og at produktet er bæredygtigt, samt dyrket uden sprøjtemidler. Juniper Green bliver destilleret hos London Thames, hvor man har destilleret gin i mere end 300 år. Juniper green blev lanceret i 1999 og har siden vundet mere end 20 medaljer for sin kvalitet. I 2016 bliver Juniper Green også annerkendt af International Wine and Spirits Competition, hvor den vinder guld. Juniper Green er en klassisk gin, der har masser af noter af enebær og korianderfrø, komplimenteret af andre krydderurter, modsat mange andre London Dry Gins så er der ikke så meget citrus i ginnen, hvilket gør den behagelig og klassisk. Derfor kan man med fordel bruge sådan noget som Grpaefrugt til garnish, eller i hvert fald en frisk tonic, som eksempelvis Fever-Tree Indian Tonic.
Producenten
London & Scottish International Limited er et familieejet firma. I 1999 producerede de verdens første økologiske spiritus, og siden har firmaet vundet mere end 50 internationale medaljer inden for både smag og kvalitet.
I 2007 fik de den ærefulde titel Kongelig Hoffleverandør til Hans Kongelige Højhed Prinsen af Wales. I 2015 vandt man IWSC’s (International Wine and Spirits Competition) trofæ for bedste London Dry Gin blandt 90 forskellige ginner. I 1999 etablerede London & Scottish International Limited “The Organic Spirits Company”, som i dag har skiftet navn til FOSL.CO (Fair & Organic – Spirits & Liqueurs or For One Sustainable Life CO.). Formålet med organisationen er at fremme bæredygtighed og at passe så godt på Jorden som muligt.
Hos London & Scottish International Limited arbejder man ud fra devisen om, at certificerede, økologiske produkter skaber den bedste grobund for kvalitetsspiritus og -likør. Missionen er at hjælpe forbrugeren med at se den positive forskel, som firmaets bæredygtige handlinger har på miljøet og som bidrager til, at verden kan blive et bedre og renere sted.